Ліцей №16
імені Володимира Козубняка
  • Головна
  • Про ліцей
    • Історія школи
    • Адміністрація закладу
    • Кадровий склад
    • Правила прийому до закладу освіти
    • Територія обслуговування
    • Режим роботи закладу
    • Форми організації здобуття освіти
    • Умови доступності закладу для навчання осіб з ООП
    • Організація харчування
  • Публічна інформація
    • Статут
    • Ліцензія
    • Посилання на соціальні мережі
      • Посилання на Facebook
    • Структура та органи управління закладом освіти
    • Мова освітнього процесу
    • Ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, що навчаються
    • Розмір плати за навчання
    • Перелік додаткових освітніх послуг
    • Стратегія розвитку
    • Вибір та замовлення підручників
    • Мережа класів
    • Звіт про діяльність закладу освіти
    • Вакансії
  • Освітня діяльність
    • Освітня програма
      • Навчальні програми
    • Розклад уроків
    • Структура навчального року
    • Інструментарій оцінювання
    • Академічна доброчесність
    • Моніторинг якості освіти
    • Матеріально-технічне забезпечення
    • Інклюзивне навчання
    • Готуємось до ЗНО / НМТ
  • Науково-методична робота
    • Атестація педагогічних кадрів
    • Дослідницькі проєкти
    • Професійний розвиток педагогів
  • Виховний простір
    • Психологічна служба
    • Правила для учасників освітнього процесу
    • Гуртки
    • "Сокіл", "Джура"
    • Участь у проєктах
    • Поради батькам
    • Новини
  • Безпечне освітнє середовище
    • Безпека в школі
    • Безпека в Інтернеті
    • Соціальний захист
    • Протидія булінгу
  • Фінансово-економічний відділ
    • Кошторис та фінансовий звіт
    • Закупівлі
      • Закупівлі 2023
      • Закупівлі 2025
  • Контакти
  • Новини
Home Освітня діяльність Інклюзивне навчання

Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у 2025/2026 навчальному році

Порядок організації інклюзивної освіти

Завантажте, будь ласка, документ

Інформація для батьків

Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр № 1 (ІРЦ № 1)

Адреса: 29000, Хмельницька область, м.Хмельницький, Проскурівська, 61

Телефон: (0382) 76-33-66, +380672757026

Е-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сайт: https://hirc1.com.ua/

Директор: Рибак Ольга Анатоліївна

Інклюзивне навчання

-        Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти. (https://drive.google.com/file/d/1hRZF0jV7sJ0-QTzvEJqO03ObhrotjFes/view?usp=sharing)

-        Про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2023 – 2024 н.р.

(Лист МОН № 1/13094-23 від 31.08.2023 р. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-u-20232024-navchalnomu-roc)

-        Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми Ліцею № 16  імені Володимира Козубняка

(https://drive.google.com/file/d/1TOB8fi5zhlifuLQ5nV_HpZPtRqluslE6/view?usp=sharing)

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учням у повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

Переваги інклюзивної освіти:

-        Діти навчаються разом у звичайній школі.

-        Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.

-        Діти отримують можливість жити разом з батьками.

-        Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

-        Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.

-        У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

-        Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Поради батькам:

-        Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. – К., 2016. – 68 с.

(https://drive.google.com/file/d/1im5Q8js11ueLNRiuVzSLKfqm96xzJ_p8/view?usp=drive_link)

Мета посібника – відповісти на основні запитання про впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків. Посібник створено у формі запитань і відповідей. Відповіді на запитання містять посилання на основні законодавчі та нормативно-правові документи, інші літературні джерела, а також коментарі, які можуть не співпадати із зазначеними першоджерелами. Ми робимо це для того, щоб читачі краще зрозуміли суть інклюзії, а також віримо, що краще розуміння цього процесу приведе до нових, покращених змін як у законодавстві, так і у практиці.

♥ ♥ ♥

На виконання Закону України «Про освіту» від 05.09. 2017 р. №2145-VIII, Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX (із змінами), постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти», Постанови КМУ від 21.02.2018 № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» (зі змінами), листа Міністерства освіти і науки України від 03.08.2023 № 1/11479-23 «Про методичні рекомендації», відповідно до висновків Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, на підставі заяв батьків учнів, за погодженням з Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти, реалізації прав дитини з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, в 2024-2025 навчальному році організовано два класи (2-Б, 2-Г) з інклюзивним навчанням.

 

Поради для вчителів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

  • Ознайомитися з анамнезом дитини, мати уявлення про основні види порушень психофізичного розвитку дитини;
  • Вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини;
  • Ураховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня;
  • Бути добре ознайомленим з приладами, які використовують  учні з порушеннями зору і слуху, перевіряти придатність слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів;
  • Навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;
  • Зрозуміти важливість цілеспрямованого залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків;
  • Навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять;                           
  • Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи стали неуважні;             
  • Навчитися адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей;
  • Створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми у колективі;
  • Формувати в дітей досвід налагодження та підтримання стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища;
  • З повагою ставитися до дітей та батьків.

Загальні правила спілкування з дітьми з особливими освітніми потребами

1) Коли ви розмовляєте з дитиною з особливими освітніми потребами, звертайтеся безпосередньо до неї, а не до особи, яка її супроводжує, батьків;

2) При знайомстві цілком природно потиснути руку дитині з особливими освітніми потребами;

3) Навіть ті, кому важко рухати рукою, або ті, хто користується протезом, можуть потиснути руку – праву або ліву, що допустимо;

4) Коли ви зустрічаєтеся з людиною, яка погано або зовсім не бачить, обов’язковоназивайте себе та всіх, хто з вами.

5) Пропонуючи допомогу, почекайте, поки її приймуть, а потім питайте, що і як робити.

6) Звертайтеся до дітей з особливими освітніми потребами по імені, а до підлітків – як до дорослих;         

7) Спиратися на чиюсь інвалідну коляску – те ж саме, що спиратися на її власника. Інвалідна коляска – це частина недоторканого простору людини, яка її використовує, зокрема й дитини.

8) Розмовляючи з дитиною, яка зазнає труднощів у спілкуванні, слухайте її уважно. Будьте терплячі, чекайте, поки вона сама закінчить фразу. Не виправляйте і не договорюйте за неї. Не соромтеся перепитувати, якщо ви не зрозуміли співрозмовника; 

9) Коли ви говорите з дитиною, яка користується інвалідною коляскою або милицями, намагайтеся розташуватися так, щоб ваші очі були на одному рівні.

10) Щоб привернути увагу дитини, яка погано чує, помашіть їй рукою або доторкніться до плеча. Дивіться їй прямо в очі й говоріть чітко, але майте на увазі, що не всі люди, які погано чують, можуть читати по губах. Розмовляючи з тими, хто може читати по губах, розташуйтеся так, щоб на вас падало світло, і вас було добре видно.

"Діти дощу" - хто вони? Або що Ви знаете про аутизм?

«Діти ДОЩУ» – ХТО ВОНИ? АБО ЩО ВИ ЗНАЄТЕ ПРО АУТИЗМ?

2 квітня відзначають Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму. На сьогоднішній день – це є гостра проблема. Поруч із нами ростуть незвичайні діти, їх називають «дітьми дощу»: вони грають з предметами не так, як більшість, вони радіють іншому.

Аутизм (розлади аутистичного спектру (РАС) – це стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вродженим та всебічним дефіцитом соціальної взаємодії та спілкування. Його неможливо вилікувати, проте з часом можна скоригувати і адаптувати людину до соціального життя.

За оцінками ВООЗ, 1 дитина із 160 має будь-який із розладів аутистичного спектру. Американська асоціація Autism Speaks відзначає 1 випадок аутизму на 88 дітей. Загалом у світі таких осіб нараховується 2 мільйони 400 тисяч.

Розлади аутистичного спектру починаються у дитинстві, проте зберігаються у підлітковому і дорослому віці. У більшості випадків ці стани проявляються у перші 5 років життя. Діагностувати ризик розвитку аутизму можна вже в 1,5 річному віці дитини за допомогою спеціального скринінгового тесту. Люди з аутизмом можуть бути надзвичайно обдарованими, проте їм потрібно набагато більше часу, щоб навчитися чомусь дуже простому. Аутизм у чотири рази частіше вражає хлопчиків, ніж дівчаток. До 6 років мозок дитини активно засвоює інформацію. І якщо намагатися розвивати «дитину дощу» до цього віку зусиллями психологів, арт-терапевтів, логопедів, то з часом таку дитину можна адаптувати до соціального життя.

Детальніше...

Контактна інформація

Адреса: м. Хмельницький, вул. Грушевського, 72.

Телефон: (0382)79-57-16 – приймальня;

(0382)79-51-56 – бухгалтерія.

Електронна пошта:

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

–
Designed By
Powered By